Recenze: Zelená pro život

Byli zdravotně zdevastovaní, ačkoli byli mladí. Matka rodiny prahla po změně, a tak se začala pídit po informacích. Dokázala to, že proměna je možná, i když je tělo promořené špatnými návyky. Proto se chce s ostaními podělit o to, jak takového progresu docílit.
Rodina Victorie Boutenko se potýkala s vážnými zdravotními problémy. Její manžel prodělal do 17 let devět operací. Ve 38 letech byl v katastrofálním stavu. Victoria zápasila se svými 127 kg, arytmií, únavou a depresí. Dcera trpěla astmatem a alergiemi. Syn cukrovkou. Na jednu rodinu to není málo. Zatíží to jak psychiku, tak čas co se týče doby strávené u doktorů. A nekonečný zástup léků, to asi také není řešením. Co s tímhle začarovaným kruhem?

Victoria Boutenko, autorka knihy Zelená pro život, se začala zajímat, co by jí a její rodině mohlo prospět. Pustila se do toho s vervou, hledala alternativy, a jak napovídá název knihy, zakotvila u „zeleného“. Čili u živé stravy = vitariánství. Ani tohle možná některým nic neřekne, pro vysvětlení: vitariánství se zakládá na stravě pouze rostlinného původu, jejíž zpracování nepřekračuje hranici 42 °C, tzn. potraviny se nevaří. Neděste se. Pro některé lidi je toto stravování běžné. Victoria Boutenko skvěle vykresluje, jak k tomuto rozhodnutí došli. A co víc: Boutenko o „zeleném“ psala tak lákavě, že jsem měla nutkání knihu odložit a hned běžet do obchodu pro zásobu salátů, ovoce a zeleniny. Je to asi bláznivé, ale tahle populárně-naučná dokáže pohltit a nadchnout. Není to jen „mamina“, která viděla, že je něco špatně a že tímhle stylem se dožije sotva padesátky. Je to vědkyně a díky svému poznání prospěchu syrové stravy sdílí své znalosti s lidmi po celém světě.

Je na každém z nás, jaký životní styl vyznáváme a zda chceme dělat něco se svým zdravím. A zdaleka to není jen o hubnutí, jak je v upoutávce na obalu knihy Zelená pro život, ale o celkovém zdraví, zlepšení životosprávy, omlazení. Pro některé je vitariánství extrémem. Zůstává však faktem, že rodině Boutenko živá strava nesmírně pomohla. A to není vše. Victoria společně s lékařem provedla studii nazvanou Roseburgská studie, do níž se dobrovolně přihlásilo 27 osob, které na sobě nechaly „testovat“ vliv živé stravy. Průběh, pocity zapojených lidí a výsledky najdete v knize.

Pokud hledáte klíč, jak ukončit vleklé zdravotní potíže, toto může být možná ta správná cesta. Hlavní je začít a hledat, co vašemu tělu dělá dobře. Victoria Boutenko na vás snadno přenese pozitivní energii a víru ve zkvalitnění života.

Boutenko v této knize šíří své poznatky a klade důraz na to, že je důležité dostat do svého jídelníčku zelené potraviny, které jsou bohaté na živiny. Překvapila mě třeba informace, že po konzumaci řepy by měla barva moči zůstat stejná jako obvykle. Pokud se barva změní, daný člověk má málo žaludeční kyseliny. Někoho jiného může zase zlákat to, že pravidelné pití zeleného smoothie může ovlivnit to, že přestanou šednout vlasy. A takových informací zde najdete spousty. V závěru knihy se nachází i recepty.

Příběh je velmi inspirativní. I proto, že se nese v pozitivním duchu a pokroky a skvělé výsledky jsou prokazatelné – minimálně na rodině Boutenko.

Autorka: Radka