Dnes končí: sleva 40 % na cestopisy – od 149 Kč.

Recenze: Vikyho vodnické prázdniny

Prázdniny u rybníka? Přidejte k tomu přátelského zeleného vodníka a pořádná porce dobrodružství může začít. Tato kniha je nabitá létem, úžasnými ilustracemi a skvěle se čte.

Petra Santlerová už není pouhá začínající autorka, ale poměrně zkušená spisovatelka dětských knih, i když svou prvotinu vydala teprve před rokem a půl. V době pandemie si s dcerou Stelinkou začala vymýšlet příběhy, jež daly vzniknout knize Stelinka a kouzelné kamínky. Ideální kniha pro holčičky, která ale bavila i našeho čtyřleťáka. Po přečtení dalších dvou knih v pořadí – Bobři jsou dobří a Lev Alex na bruslích jsme byli doslova nadšení. Bavily celou naši rodinu. Ostatně, můžete si na obě knihy přečíst i naše recenze (Recenze: Bobři jsou dobří a Recenze: Lev Alex na bruslích).

Teď držím v ruce nejnovější knihu Petry SantlerovéVikyho vodnické prázdniny. Léto a prázdniny z knihy přímo srší. Aby taky ne, když hlavní hrdina, Viky, odjíždí na prázdniny za babičkou a dědou. Viky ukončil svůj první rok ve školce a čekají ho první velké prázdniny. Poprvé sám u babičky a dědy. Co by to bylo za prázdniny bez pořádného rybníka? A co všechno se začne dít, až tam Viky potká opravdového vodníka?

Viky je roztomilý hlavní hrdina. Provází nás celou knihou a nebojí se žádného dobrodružství. A i když to jsou jeho první pořádné prázdniny, nebojí se jich využít naplno a vrhá se do každého dobrodružství. Kniha Vikyho vodnické prázdniny je psána v krátkých jednoduchých větách větším písmem. Ideální pro děti ve školce nebo na prvním stupni základní školy, aby mohly trénovat a zdokonalovat své první čtení.

Vikyho vodnické prázdniny jsou opravdu ideálním čtením na léto. Ale stejně tak se těším, až bude nějaký ponurý zimní večer a my s dětmi sáhneme právě po této knize, abychom si navodili letní atmosféru. V knize jsou nádherné ilustrace Marie Koželuhové. Veselé a hravé. Stejně jako celá kniha. A jsou na každé dvoustránce. Jako bonus je hned na úvodní dvoustránce knihy osobní věnování Josefa Dvořáka a Jiřího Korna. Na připojených fotografiích jsou oba, jak jinak než ve vodnickém. Na poslední dvoustránce je vyobrazena sama autorka s dětmi a ilustrátorka Marie Koželuhová. Stylově – všichni v zeleném.

I takové detaily dělají knihu ještě hravější a veselejší. Pokud tedy hledáte nenáročnou, hravou knihu nejen na léto, neváhejte. Dětem se bude určitě líbit. Mám odzkoušeno. 😊

Autor: Míša