Máme pro vás LEPORELO ZDARMA. Vyberte si ze dvou druhů.

Recenze: Mýty a legendy pro unavené rodiče a jejich děti

Už od raného dětství mne fascinovaly řecké a egyptské mýty a legendy. A zůstalo mi to až dodnes. A právě proto jsem okamžitě zbystřila, jakmile jsem objevila publikaci Mýty a legendy pro unavené rodiče a jejich děti. Po pečlivém prozkoumání jsem byla na sto procent rozhodnutá, že si ji musím přečíst. Originální a osobité ilustrace a legendy z celého světa? To prostě chcete!

Starověké báje a legendy jsou jedněmi z příběhů, které lidi lákají už od nepaměti. Poutavé příběhy o hrdinech, bozích a monstrech v sobě mají něco speciálního. Nezáleží na tom, zda jde o vysvětlení nějakého přírodního jevu či zaznamenání historické události – v legendách je místo pro vše. Nakladatelství Jota se tak trefilo do černého s vydáním publikace Mýty a legendy pro unavené rodiče a jejich děti od Dana Greena. I když je kniha primárně určena pro děti a mládež, své si v ní jistě najdou i dospělí čtenáři. Velkým lákadlem jsou bohaté a netradiční ilustrace Davida Lyttletona. A v čem jsou netradiční? Skvěle odrážejí ducha a umění moderní doby.

Velkým nedostatkem některých publikací v žánru je to, že jsou úzce zaměřeny pouze na mýty a báje z jedné země. Dan Green však velmi chytře do své knihy zařadil nejenom klasiky z Řecka či Egypta, ale zaměřil se i na méně známé příběhy ze zbytku světa jako je například Afrika, Východní Asie, Austrálie, Evropa či Jižní Amerika. Čtenáři tak okusí něco málo z každé kultury a v případě zájmu si pak mohou další příběhy z dané oblasti dohledat sami v jiné publikaci. Samotné příběhy jsou psány čtivě a jsou psány moderním jazykem, který dnešní generace lépe pochopí (stejně jako ilustrace).

Můj sladký miláčku!“ zašvitořila Ariadné a mohla na něm oči nechat, i když byl celý od hnoje a kapala z něj býčí krev. Théseus se na ni podíval a cítil se skvěle. A hádejte, co bylo dál! Théseus – hrdina a lamač srdcí – vzal roha a chudince Ariadné zdrhnul.

I když zrovna nepatřím do věkové kategorie, pro které je kniha primárně určena, mám takový pocit, že jsem si ji užila více než v mladším věku. Daleko více dokážu ocenit zajímavé ilustrace, které knihu odlišují od svých kolegyň. Velmi také oceňuji různorodý výběr příběhů, které rozhodně nenudily. Osobně bych sice uvítala více mýtů z Východní Evropy (je to má láska), ale i ta jedna o Babě Jaze byla až až. Je třeba také zmínit různorodý formát, ve kterém jsou příběhy vyprávěny – od klasického vyprávění až po interview.

Mýty a legendy pro unavené rodiče a jejich děti bych tedy doporučila všem věkovým kategoriím. Skvělá publikace zpracovává klasické mýty a legendy netradiční zábavnou formou. Vše doprovázejí originální ilustrace, které působí velmi komicky. Najdete zde jak to, co možná už znáte, tak i něco nového. Je libo duhového hada nebo snad opičího krále? To a mnohem více najdete v této knize!

Hodnocení: 4/5
Autor: Kateřina Kopišťová