Recenze: Léto, kdy jsem zkrásněla

Dospívající Belly se celý rok těší na léto. Opět se setká s nejlepší kamarádku své maminky a jejími syny. Conrad a Jeremiah ji berou jako mladší sestru, přitom ona je do jednoho z nich zamilovaná. V jejích šestnácti letech dojde k obrovským změnám. To léto se přihodí spousta krásných, ale i tragických událostí.

Americká spisovatelka Jenny Hanová po studiích tvůrčího psaní zakotvila v New Yorku. Dnes má na svém kontě několik úspěšných knih pro dívky, o kterých platí, že jsou inteligentní, sentimentální a hořkosladké jako život. Nakladatelství CooBoo vydalo několik jejích románů, Léto, kdy jsem zkrásněla je žhavou novinkou na trhu. Autorčiny fanynky moc dobře ví, co od své autorky mohou čekat, a Hanová jim toho dopřála plnými doušky. Skvělé je, že tato kniha nadchne i starší ženy.

Čím to je? Odpověď je jednoduchá. S hlavní hrdinkou Belly prožijeme léta jejího dospívání, ale velkou roli tu má i její maminka a maminčina nejlepší kamarádka Susanna. Susanna je matkou Conrada a Jeremiaha a zároveň je majitelkou chaty, kde obě rodiny společně tráví letní prázdniny. Mladší čtenářky ocení její povahu, jejich maminky a babičky osloví její problémy. Těch má Susanna hned několik a jde o věci, které mohou potkat každou čtenářku v určitém věku. Díky tomu se s ní čtenářky ztotožní a román získá na uvěřitelnosti.

Léto, kdy jsem zkrásněla není laciná sladkobolná romance. Ačkoliv je Belly sympatická žába, zároveň je to chybující dívka plná pochybností. Její vztah ke Conradovi a Jeremiahovi se mění a to, co nás zajímá nejvíc, se odehraje v létě, kdy je Belly šestnáct let. Její skoro bratři si uvědomí, že z ní vyrostla atraktivní dívka, i když ona sama se s obtížemi vyrovnává se svou novou postavou. Na dovolené se seznámí s atraktivním místním chlapcem a dějem pořádně zahýbe i její nejlepší kamarádka.

Některé pasáže vás dojmou k slzám, nad jinými se budete přihlouple usmívat, a pokud je vám více než -náct, nostalgicky zavzpomínáte na léta svého dospívání. Hanová své hrdince nic neulehčuje, ale v zájmu děje jí hází klacky pod nohy. Někdy se ocitnete v rozpacích, co všechno vám o Belly prozradí, ale díky tomu její hrdinka získá na lidskosti. Léto, kdy jsem zkrásněla má určitý pohádkový nádech, kterému odpovídá i styl vyprávění. Ten je místy hodně poetický a vás okouzlí, jak si autorka dokáže hrát se slovy.

Léto, kdy jsem zkrásněla je oním typem příběhu, který nadchne čtenářky všech generací. Jeho vyznění je ryze pozitivní, ačkoliv s některými postavami a s některými vztahy to nedopadne tak, jak bychom si přáli. Jenomže tak to v životě chodí a Jenny Hanovou ani nenapadne vám něco nalhávat. I díky tomu se stane vaší oblíbenou autorkou a vy se budete těšit na každou její novou knihu. A je úplně jedno, zda je vám patnáct, nebo osmdesát.