Recenze: Kubíkova dobrodružství na Dinoostrově

Nastupovat, vyplouváme! Kam? Přece na Dinoostrov, místo, kde se zastavil čas a my můžeme pozorovat pravěké velikány na vlastní oči.

Kubík je obyčejný kluk, který zažívá neobyčejné dobrodružství, a to ve chvíli, kdy vystoupí z lodě na Dinoostrově. A nenechte se mýlit, nejedná se o žádný zábavní park s umělými figurínami pravěkých ještěrů a se stánky rychlého občerstvení. Tenhle Dinoostrov je skutečný! Chlapci zde dělá průvodce jeho strýc Alan, který je výzkumným pracovníkem centra zabývajícího se dinosaury.

O tvorech, kteří oficiálně vyhynuli před 66 miliony lety, ví Alan všechno a své vědomosti předává dále svému synovci. Kubík dostane od strýce uniformu malého průzkumníka a ten si bude s chutí zapisovat a kreslit veškeré zážitky do svého deníčku. S oběma hrdiny se ocitneme na souši, ve vodě i ve vzduchu. Všude kolem se procházejí, proplouvají i poletují skuteční tvorové, ať už se jedná přímo o dinosaury nebo o další živočichy té doby. Zažijeme napínavé chvilky v ponorce, která uvízne v tlamě pliosaura, proletíme se helikoptérou a projedeme v džípu, tedy pokud nás zrovna nezbrzdí podřimující ankylosaurus ležící uprostřed cesty. Polije nás horko při setkání s alosaury a se samotným králem všech pravěkých ještěrů, tyranosaurem.

Kniha Kubíkova dobrodružství na Dinoostrově obsahuje sedm příběhů - sedm napínavých výprav Kubíka a jeho strýce Alana po druhohorách i období křídy. Kromě samotného vyprávění, které zaujme jak kluky, tak holky, oceňuji naučnou formu knihy. Alan má kromě role strýce a průvodce také roli jakéhosi učitele. Vysvětluje synovci, kdo je to paleontolog, co zkoumá, jaké druhy pravěkých ještěrů a plazů řadíme do jakého období, a samozřejmě vysvětluje fakta o jednotlivých dinosaurech a dalších zvířatech. Co znamenají jejich jména, čím se živí, jak vypadají, co používají na svou obranu, nebo jaké mají specifické znaky. Malí čtenáři nebudou ochuzeni ani o ilustrace, které jsou barevné celostránkové i menší černobílé doplňující text.

Dvojice autorů Jiří Schön a Lukáš Veselý knihou Kubíkova dobrodružství na Dinoostrově zaručeně potěší malé i velké obdivovatele nejen samotných dinosaurů, ale všeho, co se k jejich životu, výzkumu i době váže.

Autor: Markéta Bolfová