Recenze: Kreslíme zvířata

Patříte i vy k obdivovatelům ilustrací v dětských knížkách? Rádi byste své výtvarné nadání povznesli na vyšší úroveň? Anebo jen potřebujte zaujmout své ratolesti, které se doma začínají nudit?

Kniha Kreslíme zvířata v 10 krocích je dílem anglické ilustrátorky Heather Kilgour. Ta vytvořila řadu ilustrací do časopisů a na svém kontě má i řadu úspěšných knižních titulů. U nás knihu vydalo nakladatelství Bookmedia a jde o super návody pro malé i velké. Kniha obsahuje podrobné postupy k vytvoření pětasedmdesáti zvířat. Nikde není uvedena nejnižší věková hranice, a tak klidně vycházejte z toho, že obrázky s přehledem zvládl i můj syn, který chodí do první třídy.

V úvodu vám autorka vysvětlí, jak s knihou pracovat tak, aby přinesla co největší užitek. Najdete tu seznam potřebných věcí a podotýkám, že jde o pomůcky, které máte běžně doma nebo je koupíte v každém papírnictví. Jakmile do knihy nahlédnete, dojde vám, že všechny ilustrace působí propracovaně a luxusně. Možná vám bude připadat těžké přiblížit se originálu, ale nemějte vůbec strach. Všechny ilustrace jsou ve skutečnosti jednoduché na kreslení a s nadsázkou lze říci, že jejich základem jsou kolečka a ovály.

Každé zvířátko je originál a mnohdy se nachází v nečekané póze. Primitivního hada coby prohnutou trubku zvládne každý, ale představte si, že byste dokázali nakreslit děsivě působícího hada ovinutého kolem větve. Originálně působí i domácí mazlíčci. Neznám dítě, které by neotravovalo s tím, že mu máte nakreslit jeho pejska nebo kočičku. Pes i kočka v této knize leží a jejich tvorba je až směšně jednoduchá. Přesto působí naprosto věrohodně.

Jediné, na čem záleží a co si musíte opravdu ohlídat, to jsou rozměry jednotlivých tělesných částí. Ale autorka vám srozumitelně vysvětlí, jak na to, takže to v pohodě zvládnete. Každé zvířátko má svou vlastní stránku, kde je nakresleno a popsáno deset kroků k tomu, aby vznikl obrázek jako z učebnice přírodovědy. Pokud byste náhodou byli fakt tak zoufalí, že byste to nedali, návody je možné obkreslit a použít jako šablonu. Bonusem je to, že knihu můžete kdykoliv využít i jako omalovánky pro nejmenší.

Zvířata jsou rozdělená do čtyř kapitol podle toho, kde se s nimi můžeme setkat. Divoká zvířata jsou ta, která známe ze zoologických zahrad, a exoticky působí i některá zvířata z kapitoly Ve vodě. Zlatou rybku nebo medúzu dokáže i výtvarný antitalent, ale díky této publikaci zjistíte, že je téměř jednodušší nakreslit ledního medvěda nebo mrože. Třetí kapitola se týká zvířat, která žijí na louce nebo v lese. Poslední kapitola je věnována zvířatům na dvoře a na statku, a právě ta měla u nás doma největší úspěch. Kreslíme zvířata v 10 krocích je kniha, která vám dokáže, že i vaše ilustrace by mohly být v knihách pro děti.