Recenze: Dívka beze jména

Denton je na první pohled poklidné americké městečko. Jenomže opak je pravdou. Dojde k brutálnímu napadení těhotné ženy, zmizí novorozené dítě a v domě plném krve je nalezená žena se ztrátou paměti. To je pouze začátek. Vítejte ve světě intrik a zla, kde nemůžete věřit ani svým nejbližším.

Americká spisovatelka Lisa Reganová už dávno patří ke špičce v žánru thrilleru. Na svém kontě má řadu úspěšných knih a celosvětovou slávu jí přinesla série se svéráznou vyšetřovatelkou Josie Quinnovou. První díl s názvem Mizející dívky u nás vydalo nakladatelství Cosmopolis a ve stejném nakladatelství nyní vychází i druhý, volně navazující, díl Dívka beze jména. Na své si přijdou fanoušci temných a drsných thrillerů i milovníci intrikaření a konspirace. Dívka beze jména má hororovou atmosféru, obsahuje komplikované zápletky s překvapivými zvraty a vy do poslední chvíle nebudete tušit, kam vás příběh zavede.

To, čím je kniha naprosto výjimečná, je výběr hlavní hrdinky. Detektiv Josie Quinnová je, mírně řečeno, hodně svérázná mladá dáma. Vítr z ní mají nejen vyslýchaní, ale i její kolegové a nadřízení. Pokud by ji někdo označil za výbušnou a labilní osobu, nebyl by daleko od pravdy. A umím si představit i to, že ji někdo hodí do ranku k vyšetřovatelům – psychopatům. Nevím, jestli bych se s Josie chtěla ve skutečném světě přátelit, ale jako literární postava funguje dokonale. Od začátku do konce jí budete viset na rtech, a až knihu dočtete, budete žadonit o nášup. Josie s přehledem utáhne celý příběh a mě by bavila, i kdyby "Dívka beze jména" neobsahovala ani jednu detektivní záhadu.

Těch je tu naštěstí tolik, že vám příběh může chvílemi připadat až překombinovaný. Ale my, věrní čtenáři thrillerů a klasických detektivních hádanek, přesně tohle chceme, že? Autorka si s námi bude pohrávat jako kočka s myší, bude nás neustále zahlcovat falešnými stopami a my ji za to budeme milovat. "Dívka beze jména" řeší téma únosu právě narozeného dítěte a ztráty paměti v případě mladé atraktivní ženy. Témata byla zpracována už tolikrát, že by se dala považovat za klišé. Lisa Reganová je ale uchopila naprosto jedinečným a nečekaným způsobem. To, co zavání banalitou, je tu také, ale funguje to jako falešné stopy. Autorka bude vždy o krok napřed a vy se necháte vodit jako loutky.

Příběh začíná únosem novorozeného chlapce a brutálním napadením jeho matky. Na jednu záhadu se nabalují další a další a vy nebudete vědět, co dřív řešit. Všechno souvisí se vším a radím vám, abyste dávali dobrý pozor. Tempo příběhu je doslova šílené. Detektivní zápletky jsou plné zvratů a podobně na tom bude i Josie ve svém soukromém životě. Ostatně, všechno, co se tu řeší, se jí nějakým zvráceným způsobem dotýká. Ale co čekat od ženy, které manžel utekl kvůli striptérce a snoubenec před ní skrývá ošklivé tajemství? Dívka beze jména je skvělou ukázkou toho, jak má vypadat plnokrevný thriller. Zaručuji vám, že se od něj neodtrhnete, a až ho dočtete, budete jej nadšeně doporučovat ostatním milovníkům napětí.

Hodnocení: 100 %