Recenze: Špatná dcera

Špatná dcera je název nového psychologického dramatu skvělé kanadské spisovatelky Joy Fieldingové. Příběh vypráví o třech sourozencích, které rodinná tragédie svede po pěti letech vzájemného mlčení opět dohromady.

Hlavní hrdinkou románu je třicetiletá Robin, terapeutka, která si je komplikovaných a zcela nefunkčních vztahů s rodinou vědomá a roky díky tomu trpí panickými ataky. Ty v ní vyvolává zejména její sestra Melanie, která se k ní od malička v žádném případě nechová jako milující straší sestra. Nepříliš vlídný vztah mají obě sestry rovněž se svým bratrem Alecem. Proč tomu tak je, to se dovídáme v průběhu celého děje.

Osud tomu chtěl, aby se tito tři sourozenci sešli v tolik nenáviděném rodném maloměstě Red Bluff. Důvodem je incident, při kterém byli jejich otec, jeho druhá manželka Tara a dvanáctiletá nevlastní dcera Cassidy postřeleni uprostřed noci v jejich domě neznámým pachatelem. Všichni tři skončili v nemocnici v kritickém stavu. Tara brzy nato svým zraněním podlehne.

Policisté jsou si jisti, že šlo o ozbrojené vloupání. Avšak nebyla loupež jen kamufláží? Kdo měl motiv zabít tento pár a ublížit navíc i nevinnému dítěti? Alec, který byl ještě před svatbou otce s Tarou zasnouben a miloval ji k zbláznění? Nebo snad milenci obou manželů, s kterými udržovali paralelní vztahy? Vrahem mohl být také Melanin autistický syn Landon, který Taru tajně zbožňoval. Anebo je všechno docela jinak?

Hodnocení

Romány Joy Fieldingové mám moc ráda. Vyhovuje mi rychlost, s kterou příběhy ve svých knihách vypráví, i entuziazmus, který naplňuje romány napětím od začátku do konce. Fieldingová je navíc mistryně v nečekaných rozuzleních. Kdo je vrahem se vždy dovídáme na konci románu s naprostým zděšením, jelikož by nás dotyčný ani ve snu nenapadl jako možný pachatel. Špatná dcera je toho dalším důkazem.

Autor: Denisa Šimíčková