Poznejte svět z gauče! Právě teď -40 % na cestopisy!

Recenze: Nejhorší obavy

Nakladatelství Host vydalo už pátou knihu v sérii Detektivové od Nejsvětější Trojice českého autora Michala Sýkory. Konkrétně se jedná o soubor tří povídek s názvem Nejhorší obavy a garantuju vám, že se vám dostane poctivé detektivní práce, reálií nádherné Olomouce a hlavně uvěřitelných pohledů do lidské duše.

Michal Sýkora (*1971) je spisovatel a vysokoškolský učitel. Debutoval v roce 2012 románem Případ pro exorcistu, jenž zahájil úspěšnou sérii s komisařkou Výrovou a na který navázaly další knihy Modré stíny (2013), Ještě není konec (2016) a Pět mrtvých psů (2018). Kromě románů napsal spolu s Petrem Jarchovským scénáře pro minisérie Živé terče a Pozadí událostí. Dále je autorem několika publikací, mimo jiné monografií o Vladimíru Nabokovi a Philipu Rothovi.

V knize Nejhorší obavy najdeme tři povídky, které se liší jak rozsahem, tématem i vyzněním. Před potopou nám představí starý případ, konkrétně tragickou nehodu, která nakonec nehodou vlastně nebyla. Díky podnětu své studentky se Velká sova vrací do minulosti a tím spouští dramatický sled událostí, které nemohl nikdo tušit. Nejkratší povídka Životní dílo akademika Plíška nás seznamuje s tím, jak to chodí ve vysokoškolském prostředí a představuje záhadu zamčeného pokoje. Jedná se o takovou vyšetřovatelskou jednohubku. Závěrečná, nejdelší titulní povídka nás zavede do prostředí Jeseníků, kam se Marie Výrová vydává koupit si chatu. Do jejích plánů ale zasáhne únos dětí, vyostřená volební kampaň a nakonec i vražda. Podaří se Marii a jejím bývalým kolegům rozklíčovat oč vlastně běží a zachránit zoufalou situaci?

O dojmech z knihy

S Detektivy od Nejsvětější Trojice jsem se střetla poprvé a bylo to setkání velmi příjemné a rozhodně budeme ve známosti pokračovat. Olomouc považuji za jedno z nejkrásnějších měst naší vlasti a její věrné zobrazení je příjemným bonusem. Čím si však autor získal mou přízeň, to je hodnověrné zobrazení rozličných postaviček, které potkáváme denně a do jejichž psychiky nám dovolil nahlédnout. Také vytříbené charaktery protagonistky a jejích pomocníků tyto detektivní příběhy oživují. Vřele doporučuji všem, kteří mají rádi poctivé detektivky!

Autor: Iva Lutonská