Recenze: Gideon - Devátá

archiv revue
Novozélandská spisovatelka Tamsyn Muirová, která v zahraničí se svými knihami sklízí nemalé úspěchy, se konečně objevuje i na českém knižním trhu se svým velice úspěšným románem Gideon Devátá.

Kniha, která v zahraničí vyšla již v roce 2019, získala cenu Locus a byla nominována na další literární ceny, si své fanoušky doslova omotala kolem prstu a nyní se i čeští čtenáři mohou o kvalitách autorky sami přesvědčit.
 

Gideon Devátá je prvním dílem z trilogie Devátá a představuje čtenářům naprosto jiný, nový a originální svět. Tamsyn Muirová se totiž nebojí vybočit z řady současných a mnohdy až stereotypních fantasy románů a pojmout své literární dílo trošku jinak. Tomu nasvědčuje nejen již samotné téma knihy o nekromantech, ale kombinace břitkého humoru a drsné a nebojácné lesbické hlavní protagonistky jsou jistě kvalitním předpokladem pro originální a jedinečné fantasy dílo.
 

Samotný příběh je velice čtivý a zajímavý a ačkoli jsem se zpočátku ztrácela ve fungování a systému jednotlivých dvorů, připojené vysvětlivky v knize mi byly velmi užitečné. Ve druhé polovině knihy se dějová linie naplno rozjíždí a zaručuji vám, že u čtení se určitě nudit nebudete. O akční scény totiž není nouze a svérázná a drsná Gideon je naprosto skvělá.

Autor: Petra Krtková

Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty

Gideon Devátá (1.)

3.0 1
od 249
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.

Nejnovější články

Není snadné vybrat z nepřeberného množství knih, které každý měsíc vycházejí, ty nejlepší. A ne každému se líbí to samé. My jsme se opět snažili vytipovat novinky, které by mohly zaujmout co nejvíce čtenářů.
Vyhrajte thriller, který je osvěžujícím způsobem jiný. Děj se odehrává během několika hodin a má několik paralelních dějových linií. Zajímavé exkurzy do tématu mimické rezonance jsou důmyslně zakomponovány do děje a nijak neubírají příběhu na napětí.
Prémiový obsah
číst více
Druhá kniha nebývale uchopeného cestopisu slovenské sinologičky Dominiky Sakmárové mě opět položila na lopatky, v tom nejlepším slova smyslu.